המשבר המתוכנן והמתואם היטב

מיקום רמת שלמה בירושלים - כשירות לציבור.

מיקום רמת שלמה בירושלים - כשירות לציבור.

כבר בתקופת נאום בר אילן, כתבתי שארה”ב הולכת לסחוט את ישראל עד גבול היכולת שלה מתוך “ידידות” כביכול ואח”כ היא תמציא “משבר של ממש” כדי עוד להמשיך לסחוט, ואז תתפייס כדי להמשיך לסחוט. הדרך היחידה לעצור את זה היה לייצר בעצמנו “משבר של ממש” ע”י אמירת “לא” לארה”ב, להגיע לשם מוכנים, ולהפיק ממנו את המירב, לייצר גבולות לחץ חדשים מול ארה”ב.

רמת שלמה יותר קרובה מגילה לקווי 48.

לא פעם אחת ממשל אובמה הוכיח את בורותו בנוגע להימצאותו במזרח התיכון. הם נוטים לבדוק פשוט מיקום של מקום במפה שבו מתכננים לבנות בית ליהודים ולצעוק או לא. כמו כן הם כבר התבזו בעבר, על דרישתם לעצירת הבניה בגילה, שכונה מוכרת ע”י כל עם ישראל כירושלים ואפילו לא כירושלים המזרחית. 99% מהישראלים לא יודעים כלל איפה רמת שלמה נמצאת, והיא דומה מאוד באוכלוסיה של שכונת סנהדריה הצמודה לה, רובם חרדים. כמו השכנות רמות ורמת אשכול, היא מיושבת ע”י יהודים ואין כלל ערבים שם. ארה”ב בצעקה שלה הזכירה לישראל שעמדותיה זהות לחלוטין לאלו של הערבים: קווי 49 הם הקווים שמדובר עליהם, כי השכונה אינו מקוממת בשטח ערבי שלפני 67 אלא בשטח ההפקר שבין ירדן וישראל מאז 49.

להחזיק קצר את ישראל:

כדי להחזיק קצר את נתניהו ואת ממשלתו המוכה,  ארה”ב פשוט לא נותנת להם מנוחה: מביקור שר החוץ לביקור השליח המיוחד, דרך ביקור סגן נשיאותו, להזמנת נתניהו בעצמו, פגישות עבודה באירופה. כל ביקור נועד “לקדם את תהליך השלום”, ולמעשה הוא מהווה לחץ נוסף. הכל מתוך החוק שקבעו ממשלות ישראל: אסור לקבל שום החלטה שעלולה להרגיז את האמריקאים שבועיים לפני “ביקור חשוב”, ושבועיים אחרי, כדי ללא לתת “סטירת לחי” לאותו פריץ מוושינגטון.

להפתיע להכות, והלרתיע:

נתניהו ושריו הודו שהם הופתעו ממהות ועוצמת המשבר שנפל עליהם. האמריקאים שחקו אותה ברוגז אמיתי. האיומים היו גדולים מתמיד, דברו על “עלבון של ממש”. דווקא במקום שכל ממשלה בישראל היתה בונה בו, הם תקפו. הדבר נועד גם להרתיע על היום שאחרי סוף ההקפאה, שלא יעיז נתניהו לחדש בניה בכל מקום ביו”ש.

עיתוי הגילוי:

בניגוד למפורסם לא היתה שום הצהרה על הבניה בזמן שביידן היה בארץ, והיא יצאה מתוך עבודה שוטפת של משרד השיכון, מישהו בחר להוציא את הדברים לארגוני שמאל המקושרים היטב לממשל, ואלה בחרו “לגלות” את הדברים בדיוק בזמן הביקור הממלכתי. למעשה התוכנית כבר אושרה לפני שנה וחצי בועדת התכנון. ויצאה החלטה לבנות שם כבר לפני 10 שנים.

בית כנסת החורבה והעימותים עם הערבים:

חנוכת בית הכנסת המפורסם ברובע היהודי קרוב להר הבית הוא מעשה שהיה בו כדי לעורר את זעם הערבים שחוששים באמת שעם ישראל עומד לבנות את בית המקדש. בעידוד הרשות הפלסטינאית, יצאו הערבים להפגין בצורה אלימה באזור הר הבית נגד בית הכנסת. העיתוי היה מושלם. פורסמו באתר רוטר עמודים ראשיים של 15 עיתונים ראשיים של העולם שקושרים את העימותים עם אישורי  הבניה מאחר שרק האירוע הקרוב להר הבית הוציא את הערבים מהבית שלהם והביא אותם לזרוק אבנים דווקא שם!

ההימור הפשוט של מחלקת המדינה:

ההימור לא היה קשה. במחלקת המדינה האמריקאית, יושבים אנשים המוכשרים ביותר בארה”ב שכל תפקידם הוא לחזות מראש תגובתם של פוליטיקאים מהעולם כולו. ונתניהו הוא למעשה די צפוי, ולא כל כך אמיץ כראש ממשלה.

איך יצאו מהמשבר:

האמריקאים אמרו שהם דורשים מישראל פשוט לבטל מיד את ההחלטה, ולהתחייב שלא לצאת לעוד תוכניות כאלו. כנראה שזה מה שנתניהו התחייב בפניהם, כי באותו שבוע בוטלו (מגבוה!) כל פגישה בעיר שקשורה לבניה, אפילו בקטמון. נתניהו החליט לא להופיע בחנוכת בית כנסת החורבה, וכן הורה מזמן לכל השרים הבכירים שלו לא לעבור את הקו הירוק. אבל הוא הצהיר: אנחנו נמשיך לבנות בכל חלקי העיר ירושלים. למעשה, אפשר להתערב שההצהרה היא רק כדי להרגיע את העם. למעשה האמריקנים קבלו את מבוקשם והם בעצמם אמרו שהמשבר מאחורינו מאחר שנתניהו “הבין” את רצינות קלינטון. וכן הוא “התנצל”.

מה היה צריך לעשות:

אילו היה ראש ממשלה קם ואומר לעם ישראל ולעולם כולו שיש גבול לכניעה של ישראל מול הלחץ הברוטלי של “הידידה הטובה ביותר”, הוא היה מאחד מאחוריו את כל עם ישראל, היה יוצא גיבור והיה כובש מחדש את הליכוד שמתפורר לו, זוכה כמעט וודאי לנצחון בבחירות הבאות. האמריקאים היו מבינים מהר שהם עומדים מול עם ישראל מאוחד, והם היו מוצאים לבדם דרך לרדת מהעץ.

מה עוד אפשר לעשות?

– לחדש את המעצרים ביו”ש, לגרום ללחץ צבאי על הרשות (צורך בטחוני כביכול או לא).

– למצוא דרכים לגרום לה לנטוש את המו”מ (לא אמור להיות קשה מדי).

– לאשר את כינוס מרכז הליכוד: שם “כדי להרגיע את הבוחרים”, להתחייב שם בפומבי שמיד יחודשו כל הפרויקטים שנעצרו ולהקים עוד חדשים אחרי תום התקופה.

– להכין בעצמנו את “המשבר” הבא. בסוף תקופת ההקפאה, מיד להתחיל לחדש את כל הפרויקטים שנעצרו “הבטחה שניתנה למרכז הליכוד”. צורך להישרדות פוליטית.

– להתכונן למהלומה אמריקאית. להגיע מוכנים מול כל העולם, עם תדרוכים, מפות, ראיונות. המהלומה תלווה במהלומת האו”ם.

– לתקוף את העולם בנושא אירן, להאשים אותם שאין הם עושים דבר כדי לעצור את השואה הבאה על עם שלם, והם רק דואגים כמה בתים יהודים בונים בישובים שלהם. להאשים אותם במוסר כפול. לכוון את המתקפה מול האו”ם ובצורה עקיפה נגד “הידידים הטובים ביותר”.

אסור לשכוח שלממשל אובמה, יש הרבה מה להפסיד ממשבר מול ישראל מאחר ויותר מ-75% מהיהודים בחרו בו לכס הנישאות, ורוב רובם של האמריקאים תומכים בישראל ולא בערבים. משבר פומבי, אם הוא מנוהל היטב ע”י ישראל מסוגל להוריד אחוזים חשובים של התמיכה שלו בסקרים.

אם נתניהו לא יהדוף את המשבר הבא, (שהוא כבר מתונכן במחלקת המדינה), הוא יכול להתחיל להיפרד מהכיסא שלו כראש ממשלה, כי עם ישראל לא יסבול את הכניעה הזאת יותר מדי זמן.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *