אירן – כאמצעי לחץ על ישראל

ארה"ב עובדת יפה עם אירן כדי לקפל את ישראל

ארה"ב עובדת יפה עם אירן כדי לקפל את ישראל

סכנת אירן גרעינית הוא הדבר הטוב היותר שקרא לממשל האמריקאי מזמן. הרי כפי שגם פלט שר בכיר בצרפת, טיל גרעיני אחד או שניים של אירן לא מהווים בעיה לעולם, אבל אסור שיהיה לה יותר מזה. משמע שברור ששני הטילים הראשונים הם מיועדים לישראל, אבל יותר מזה עלול לסכן גם את אירופה, אסור שזה יקרה. מכאן, שתפקידה של ממשלת ישראל לעשות כל שביכולתה לעצור אותם, דיפלומטית או צבאית. ארה”ב יודעת את זה היטב, והיא משתמשת בזה כדי ללחוץ על ישראל יותר חזק מכל ממשלות ארה”ב בעבר. גם במישור הדיפלומטי-כלכלי, ארה”ב יכולה להוביל או להתמהמה בנושא הסנקציות.

לחץ אמריקאי צבאי:

משלחת הפצצות חודרי הבונקרים( 353 פצצות JDAM) שהיתה צריכה להגיע לחיפה בוטלה, הפצצות הגיעו לבסיס אמריקאי.

העוצמה הכלכלית של אירן:

אירן מחזיקה ב-10% מהנפט העולמי ו-15% מהגז. היא מהווה את היצרן ה-3 העולם של נפט והיצואן ה-2. רוב העולם למעשה קונה נפט מאירן. 80% מכספי היצוא שלה מגיעים משם, בסך 50 מילארד דולר בשנה נטו. (לשם השוואה: עלות הכור הגרעיני בבושיר: 1 מיליארד דולר.)

השטח שלה גדול כמעט פי 60 מישראל, והיא שואפת לעצמאות כלכלית בכמעט כל התחומים. (חקלאות,תרופות, נשק, תחבורה..). לכן רק סנקציות עולמיות דרקוניות יכולות להועיל.

אמריקה לא תתקוף את אירן.

אסור שעם ישראל יחשוב שזה מה שיציל אותנו, ובגלל זה כדאי להיכנע לאובמה. זה לא יקרה, לא עכשיו וגם לא בקרוב:

–         ארה”ב איבדה כבר יותר מ-4000 חיילים בעירק ועוד יותר מ-1000 באפגניסטן. אף אחד אינו רואה את ארה”ב שולחת את חייליה לשקוע בעוד מדינה ערבית נוספת, מסוכנת וחזקה מכולם.

–         אובמה הבטיח לבוחריו לצאת מעירק, קשה לדמיין אותו כובש מדינה ערבית נוספת.

בנוסף כדי לתקוף, ארה”ב זקוקה לאחד משני התנאים הבאים:

–         אישור מועצת הבטחון, שאין שום סיכוי שהיא תקבל בקרוב מאחר וכלכלות רוסיה וסין מעורבות חזק באירן. (לכל אחד מהם  זכות ווטו).

–         דעת קהל עולמית מוכנה (כמו אחרי מתקפת התאומים). בלי הפגזת מסיבית של כוחות אמריקנים בעירק ע”י אירן, או פיגוע גדול שיקרה באדמת ארצות הברית שאירן תיטול עליו אחריות.

הרתעה נמוכה נגד אירן:

כל ממשלה בעולם חוששת מחורבן, ומהרג מיליוני אזרחיה. אך רוב המומחים במערב טוענים שאחמדינג’אד מעוניין דווקא בהרג של כמה מיליוני מוסלמים, כי זה יביא לטענתו את ביאת “המהדי”, “המשיח” של המוסלמים. לכן קשה להפחיד אותו.

למה העולם לא פועל?

העולם לא ממהר לפעול (כשלא מדובר נגד ישראל). גם ברור לכולם, שאם אירן תעשה שימוש בטיל גרעיני, אז ישראל תתקוף אותה, ואז לעולם יהיו כל הזמן והלגיטימציה לעסוק בנושא בצורה רצינית.

ברור גם לעולם שאם ח”ו טילים גרעינים יתפוצצו, זה יגרום לזיהום אקולוגי של שנים לעולם כולו, יפגע בחקלאות העולמית ובסופו של דבר יגרום למיליוני הרוגים. אז איך אפשר להבין את התנהגות העולם?

– חז”ל אמרו: הלכה: “עשו שונא ליעקב”. אדם שונא, מוכן לפגוע בעצמו, כדי לפגוע בשנוא.

– יכול להיות שהעולם מחכה שישראל תעשה את העבודה המלוכלכת כדי לגנות אותה אח”כ. (כפי שהיה בעירק בתקיפת הכור)

– העולם חייב להיות מוכן למחיר כלכלי בסנקציות אמיתיות נגד אירן.

מה לעשות?

–         לחכות לנפילת אובמה, ולקוות שהממשל הבא יהיה פחות עוין.

–         לייצר יכולת תקיפה עצמאית, ללא טילים אמריקנים (זה יקח זמן).

–         לצאת למבצע צבאי:

o       לתקוף את כל התשתיות שם (לא רק כורים גרעיניים וצנטריפוגות, אלא גם 42 סכרים).

o       להיות מוכן לפגוע בנפט האירני: אם ישראל רוצה שאירן לא תקום, היא צריכה לפגוע באמת בשדות הנפט של אירן, גם גרעינית אם צריך. כל פגיעה אחרת תתוקן בכמה שנים.

אם זה יקרה, כל העולם ייפגע, מחיר הנפט יקפוץ לשחקים, והמערב יפסיד מיליארדים.

אם העולם ישתכנע שישראל רצינית בכוונותיה, זה עלול לדרבן אותו לפעול באמת כדי לעצור את אירן הגרעינית.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *