ואנונו, פחימה, ענת קם וחבריהם

הפילוסוף היהודי הגרמני אוטו וונינגר היה נגוע במחלה יהודית עתיקה: “השינאה העצמית”. הוא קרא לגרמנים: “אנא מכם, היו חזקים ואל תרחמו, הרגו ביהודים ועשו טובה לעולם כולו, תנו לשכל לגבור על הרגש והרגו את כולם, כולל אותי!”.

הרצון הבלתי ניתן להשגה להיות חלק ממשפחות העמים, מביא יהודים מסוימים לתופעת פסיכולוגיות חמורות, כגון הזדהות שלמה עם האויב שרוצה להשמידו.

–         מרדכי ואנונו, היה פעיל “שלום עכשיו”, והפגין בעצמו נגד הכור בדימונה, הוא בכל זאת התקבל לעבודה שם, והעביר תמונות של הכור פנימה, ומכר אותם לתקשורת האנגלית. הוא קיבל עונש קל יחסי, 18 שנה ש-11 הראשונות היו תחת בידוד מוחלט. גם בכלא טוענים שהוא הצליח להעביר מידע למחבלים אודות יצירת פצצות חזקות. אחר שהוא יצא מהכלא, הוא התקבל כגיבור בארגוני השמאל וגם בוותיקן. בסוף הוא קיבל על עצמו את הנצרות, הדת המתאימה ביותר להשקפותיו השמאלניות.

–         טלי פחימה, פעילת שלום עכשיו, פעילת גדר, נכנסה לג’נין כדי להסביר לארגוני מחבלים על תוכניות צה”ל, גויסה כסוכנת בשירותי ריגול פלסטיניים נגד ישראל, נכלאה, שוחררה, ובסוף הלכה לגור באום אל פאחם. “הם אנשים מקסימים” – היא אמרה.

–         ענת קם, פעלה נגד בטחון המדינה בכוונה תחילה, לא תמורת כסף אלא מסיבות אידאולוגיות. היא גנבה אלפי מסמכים סודיים וסודיים ביותר, ועזרה לעיתון הארץ להפליל את מדינת ישראל. (מה שהוא עושה גם בלעדיה).

אין זה חדש שבמדינת ישראל קיימים אנשים רבים שמזדהים בפומבי עם האויב, הם שולטים ב”הארץ” ב-“וואלא!”, בחלק מ-ynet, ו-nrg, בפרקליטות, וברוב האקדמיה.

לרוב, השמאל לא מוקיע את הבוגדת התורנית, אלא לפעמים אף מצדיע לה.

אומנם הרוב היהודי המוחץ רואה במעשים הנוראים האלו בגידה של ממש, אך עדיין לא ראיתי תגובה ציבורית הולמת.

הרי ברור שאפשר לגרום לחרם חלקי על העיתון, וגם לפגוע בו משפטית. (הנהלת העיתון עדיין מגנה על עיתונים שלה, וזו עילה משפטית). כמה יוזמות קוראות להחרים את העיתון הכתוב ואף לסגור אותו. אבל יש לדעת שרוב הכנסות של קבוצת “הארץ” כלל לא מגיע ממהדורה הכתובה (בעל 70,000 מנויים בלבד).

הרי וואלא! מהווה השופר הראשי ומקור הכספים העיקרי של העיתון.

וואלא! היא החברה הישראלית הראשונה, שהפנימה את היכולת הכלכלית של האינטרנט בארץ, ובמיוחד לצעירים. לשם כך, היא הקימה שרתי דוא”ל ענקים, קנתה רשת חברתית של נוער, הקימה ראשונה (יחידה?) רשת פרסום על גבי הרשת. היא מכניסה יותר מ-130 מיליון ש”ח לשנה ובזכות זה ממשיכה להפיץ חדשות שמאלניות אנטי ישראליות.

כל בעל חשבון דואר בוואלה! (למרות שהוא חינם) מפרנס את הקבוצה, בין שירצה, בין הוא שלא ירצה. גם כל מי שנכנס לאתר, מעלה את מחיר את פרסומות לדף שבו הוא גולש, ודרך זה הוא זוכה גם כן לפרנס את הקבוצה של שוקן, כולל העיתונאי אורי בלאו המסתתר באנגליה. לכן, משם היו צריכים לכוון את החצים שלהם, הרי ענת קם עבדה ככותבת בואלא!.

בשמאל, הודו שאם פרשה מקבילה היתה מתגלת אצל מתנחלים, הם היו עושים בה שימוש פוליטי מקסימלי. אך הימין שהיה אמור לקפוץ על המנוף הזה שנקרא “ענת קם”, כדי לחשוף את השמאל הרדיקלי השולט ושיטותיו, לא ממש פעל למעשה. אני גם לא מאמין שזה יקרא, מאחר והציבור הימני בארץ, מורכב מאנשים בעלי לב טוב, ביישנים, ולא מאורגנים. הם  גם לא מבינים יותר מדי, את מנגנוני ההפעלה של החברה הישראלית.  עוד נראה בע”ה.

2 Comments
  1. anonymous
  2. michel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *