פרשת שליט – כל הטעויות, וזה לא נגמר…

ב”ה

עוד לפני החטיפה של החייל גלעד שליט, ועד היום ניתן להגיד שנעשו כמעט כל הטעויות האפשריות ע”י ממשלות ישראל, הצבא, משרד המשפטים ואפילו הציבור עצמו.

המפקדים: שבוע לפני החטיפה חיילים התלוננו שהם שמעו קולות בערבית מתחת לאדמה. המפקדים התעלמו. רק יום לפני החטיפה המודיעין הישראלי קלט שפעולה בסדר גודל של יותר מ-200 איש מתכוננת מול עיניהם.

השמאל ומשרד המשפטים: ערב החטיפה בשעה 20:00 נכנסה יחידה מיוחדת לחטוף בכיר בחמאס (שידע על ההתארגנות וגם על המבצע), הוא עמד ב”טלטול” של השב”כ עד השעה 12:00 למחרת. כבר בשעה 09:00, החדירה לבסיס בדרום הושלמה. היא כללה ירי, הרג וחטיפה בהצלחה. כאן שר המשפטים הקודם יוסי ביילין הכניס נהלים של פיקוח על כל חקירות השב”כ ואסר עליו את רוב שיטות העינויים שהיו בשימוש לפניו. אני הכרתי אישית תחקירן דרוזי שסיפר לי שאף מחבל לא היה עומד אצלו יותר משעה אלא מספר את כל מה שהשב”כ רצה לדעת.

ממשלות ישראל: סרבו להפעיל לחץ כלכלי או אחר על החמאס כדי לקבל חזרה את החייל החטוף. ישר הם קבלו את כללי המשחק של האויב: שחרור מאות מחבלים ורוצחים תמורת שליט. אותם רוצחים שע”פ הניסיון הולכים וחוזרים להוציא עוד פגועים. (כמה מאות ישראלים כבר נרצחו ממחבלים ששוחררו בעבר).

o לא איימו על ראשי החמאס שהראש שלהם בסכנה, ולא התחילו לחסל כמה לשם דוגמה.

o לא הפסיקו את אספקת החשמל לעזה שכולה באה ממדינת ישראל – כי הם פוחדים להביא למותם של אזרחים חפים מפשע בבית חולים בעזה שאין לו גנרטור. למעשה, המשמעות של הקביעה הזאת בעיני ממשלות ישראל היא שאזרחי עזה הינם חפים מפשע יותר מאותם אזרחי ישראל שייפגעו ח”ו ע”י המחבלים המשוחררים.

o גם בעופרת יצוקה, הודו מפקדי יחידות מיוחדות שבשטח שלא נתנו הוראות לבצע מאמץ לשחרר את שליט.

הציבור בישראל: מפגין, מזדהה, מוחה – כל הכבוד! אבל נגד מי? נגד ממשלות ישראל! כדי שיעשו מה? ישחררו יותר רוצחים? יותר מהר? מי כאן דורש שחרור בכח? יש להבין שכל מי שניסה לקדם את שיחרור שליט בממשלות ישראל אמר שהמאבק הזה רק מוסיף תאבון אצל הצד השני, וכמה פעמים הם בטלו את העסקה ברגע האחרון בגלל שהרגישו שאפשר להוציא יותר מאותם “ציונים”.

במדינות רבות (ארה”ב, רוסיה…) לא מדברים כלל עם חוטפים, אלא תמיד מנסים לשחרר חטופים בכח או שלא עושים כלום, ומחסלים ראשי ארגון תמורת זה. גם אם הלב היהודי לא מרשה לנו לשכוח את גלעד, מה נספר לכל המשפחות השכולות העתידות שיצאו ח”ו מעיסקת שליט, אחר שנכנענו לדרישות החמאס?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *