עמנואל ותוכנית הקרן החדשה לישראל

אצל החרדים-כולם באים להפגנה. זה לא במקרה

אצל החרדים-כולם באים להפגנה. זה לא במקרה

הקרן החדשה במיטבה:

למרות שהרבנים העומדים מאחורי המאבק הספרדי בעמנואל לא ממש ידעו זאת, אבל מי שניהלה את הקמפיין הלאומי של נגד הורי הילדים בעמנואל היתה הקרן החדשה לישראל. בשיתוף פעולה הדוק עם התקשורת הישראלית, היא הצליחה לייצר גל של שנאה נגד הציבור החרדי שלא היה כדוגמתו 10 שנים לפחות. במהלך מתואם היטב כפי שזה בוצע בתרגיל הפלת השופט דרורי (ראה מאמרנו בנידון), הבג”צ נתן את פסיקתו אחרי בישול דעת קהל של שבועיים, פסיקה שהיתה אמורה להוות את המכה בפטיש, שעימו מנצחות האליטות את כל המאבקים שלהם נגד העם התורה והארץ. כך הפרו, שופטי בג”צ החלטות רבות של ממסד נבחרי העם בנושא גיור, מכירת קרקעת הלאום, “נוהל שכן”, תוכנית הליבה, גירוש והריסת בתים של ערבים (מנעו), ושל יהודים (אפשרו או דרשו), ונושאים בטחוניים וכלכלים רבים.

כאן לראשונה, למרות הכנות קפדניות, הם טעו ביכולתם לכופף את הציבור החרדי, והם מחפשים דרכים עכשיו לרדת מהעץ הזה, לכן הם כבר חזרו מכוונתם לכלוא את האימהות (217 ילדים!).

הפרד ומשול:

ברור שאם הבג”צ היה מכריח יהודים חרדים לחלל שבת, או לאכול חזיר, הוא היה מצליח לאחד את כל החרידים והדתיים, ואת רוב המסורתיים. הבג”צ יחד עם הקרן החדשה והתקשורת, הלכו לפגוע בנקודה שבה קיימת בעיה אמיתית לציבור הליטאי: ההתנשאות הנפוצה שקיימת ביחסם לעדות המזרח. כולם מכירים את התופעה הזאת מבפנים, בישיבות ובשאר מוסדות החינוך שלהם. אם אישה אשכנזיה מתחתנת עם ספרדי, רוב הסיכויים שאין לה יחוס, או שחסר לה יד רגל ועין. הספרדים שהפכו לחרדים בעקבות ש”ס, חשים באפליה הקיימת בשטח שנים רבות, ולכן היה קשה לציבור הספרדי להתגייס למאבק הזה נגד התערבות הבג”צ, מאחר ותופעת “הגזענות” אינה פרי דמיונם של אנשי בג”צ.

החישוב הפוליטי:

השמאל (בניגוד לימין) מחשב את צעדיו מראש. די הגיוני בעיני, שהמהלך הזה המתואם כל כך, תוכנן כיד להביא להולדת מפלגה חדשה בישראל שתגרוף קולות ממרכז המפה כפי שזה קורה כל פעם לפני בחירות חדשות. הרי אלדד יניב, מראשי שלום עכשיו, הקים לאחרונה את תנועת “השמאל הלאומי” (ללא הצלחה יתירה עד עכשיו), יאיר לפיד משתתף בכנסים פוליטיים ומכין את כניסתו לכנסת, אריה דרעי (מי ששיכנע את הרב עובדיה יוסף לחתום על אוסלו) סופר את הימים שבהם הוא יוכל לחזור לפוליטיקה. הוא הצהיר מתחילת המשבר שהוא יפתור את הבעיה, כלי התקשורת הרבים נתנו לו במה נדיבה בנושא (ערוץ 2הארץ, וואלא…) מאחר שהוא פונה לציבור החרדי ומבקש מהם “לכבד את פסיקת בג”צ“. בכך הוא ניסה לגרום לבג”צ לא להפסיד במערכה, אך הליטאים לא נענו לו.

העוצמה החרדית:

בגלל היותם מובדלים בתפיסתם מהמדינה, אין חשש שיקומו אצלם מנהיגים “מחבקים” כפי שזה קרא לסרוגים. כאלו שידחפו להיכנע לשלטון בגלל היותו מלכות, כמו אלו שסייעו (יש אומרים אף אפשרו) להתנתקות. מכיון שהם לא מאמינים שמדינת ישראל היא מלכות, הם מסוגלים להתאחד כאיש אחד במסירות נפש גדולה כדי להגן על שלהם. השבוע הם עשו בית ספר לבג”צ ולאליטות השולטות. שאלו את אחד ההורים אב ל-8 בכניסתו למעצר: האם אתה לא מפחד? ענה: להיפך, אני שמח ומודה להקב”ה שנפל בחלקי לקדש שם שמיים. גם ר”ע כשסרקו את בשרו אמר שכל חייו הוא חיכה לרגע הזה שיוכל לקדש שם שמיים. לקריין של גל”צ היה מאוד לא נעים להרגיש במקום החיילים הרומאים, שרוצחים את רבי עקיבא.

אומנם לצערי, החרדים לא נלחמים אלא עבור מה שקשור לציבור שלהם. כמו כן, עשרות הורים סרוגים נעצרו, על קיום מצוות ישוב ארץ ישראל, נפרדו מילדיהם, נכנסו לכלא, הוכו (גם נשים הרות) ללא רחם אך לא שמעתי על רב חרדי שהתרגש מהעניין.

איך להביא לנצחון הגדול:

ברור שהדבר היותר גדול שיכול לצאת מכאן הוא שהחרדים יבואו במתקפה ישירה נגד בג”צ על שחרורים של רוצחים וכליאתם של יהודים, על פגיעתם בכל ערך יהודי ולאומי. ברור שאם אחד ממארגני העצרת היה מביא את הנושאים האלו כשכל עיני עם ישראל נשואים אליו, היה בכוחו להוביל איתו את הסרוגים, וחלק מהליכודניקים. הרי ביותר מ-75% מהעם קיים כעס לא קטן על שופטי הבג”צ. מאבק כזה היה יכול להביא למאות אלפים בהפגנה שהיתה מביאה אולי את ממשלת ישראל להתחשב ברגשות הבוחרים שלה ולצמצם את סמכויות הבג”צ, ולהשיב את שלטון עם ישראל לבוחריו.

4 Comments
  1. anonymous
  2. michel
  3. 在线代理
  4. michel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *