העתיד כמנוף מרכזי להעצמת ההווה

שר האוצר יובל שטייניץ. זכה להביא צמיחה כלכלית גדולה לעם ישראל.

שר האוצר יובל שטייניץ. זכה להביא צמיחה כלכלית גדולה לעם ישראל.

אוצרות שר האוצר

שר האוצר יובל שטייניץ הרצה השבוע בסניף הליכוד בחיפה. הוא פרס את תורתו הכלכלית שהפתיעה את העולם כולו וגרמה ע”פ ערכתו, לצמיחה כלכלית ללא תקדים עבור מדינת ישראל (4.5%).ישראל קפצה בשנה אחת מקום 27 למקום 15 לפי דירוג מדינות המפותחות של האו”ם.

הוא סיפר שהוא הוזמן בארה”ב ע”י גדולי הכלכלנים של אמריקה, כדי שאלו יסבירו לו איך הוא העז לבצע צעדים כה נועזים, ואיך הם נשאו פירות כל כך גדולות.

העובדות:

–         משבר כלכלי עמוק פקד את העולם וסיכן את יציבות המערב כולו.

–         כל הממשלות עולם באו לעזרת המפעלים שלהם, הקלו במסים, והזרימו כסף כדי למנוע פיטורים המונים, לאבטלה, לבעיות חברתיות כלכליות ואף ביטחוניות בסופו של דבר.

–         באותו רגע, ממשלת ישראל העלתה את המסים עם הבטחה להוריד אותם.

–         ממשלת ישראל לא הזרימה שקל אחד למפעלים בעת המשבר הגדול.

התוצאות:

–         מדינית ישראל היא המדינה הראשונה שיצאה מהמשבר הכלכלי העולמי.

–         שנה אחרי המשבר, הצמיחה הייתה חסרת תקדים, גדולה מכלה המערב, גדולה גם ביחס לרגיל במדינה.

השיטה:

שר האוצר (מרצה לפילוסופיה), הסביר שהוא שאב את שיטתו הכלכלית מאחד העקרונות המנחים של עולמו הפילוסופי והרוחני:

עתידו של אדם הנו גרום בחייו של האדם הרבה יותר, מההווה שלו.

בחיינו הפרטים, כל הדברים הגדולים והקשים שואבים את כוחותיהם מהעתיד, מהחזון, מהמקום שאליו אנו רוצים להגיע. אל החזון הזה יש לרתום את המפעלים, ועובדיהם. ומשם טען שטייניץ הם שאבו את הנדרש כדי לעמוד מול משבר בינלאומי, לחוש שהוא יחלוף מהר, ולעבר אותו מהר באמת.

מהכלכלה לציונות:

האמת היא שכל חזון, בנוי על העתיד. הוא זה שמדריך אותנו היום, הוא זה שנותן לנו את הכוחות ואת עמידה מול הקשיים של הווה. הציונות היא החזון היותר גדול שהכיר עם ישראל באלפיים שנים האחרונות. הכמיה לשיבת ציון העמידה את היהדות הגלותית (הרב קוק – “אורות”), הציונות נתנה כוחות לחלוצים לעשות את הלא יאומן והבלתי אפשרי, והם זכו בע”ה להפריח את השממה ולהקים מדינה. הציונות, שלובשת היום ציצית היא זאת שהפריחה את יהודה ושומרון, גדלה דור של לוחמים ומגנים על א”י.

בכל המקרים האלו. האיש הפרטי לא ראה את הנוחות שלו, ואף את חייו לפעמים אלא הוא הקריב אותם בשמחה למען עתיד האומה.

לכן אנחנו מברכים את שר האוצר על זה שהוא זכה להיות שליח נאמן וחיזק את כלכלת עם ישראל ואנחנו קוראים לו, להמשיך בשיטתו, לחזק את הציונות ואת הציונים האחרונים של המדינה. להצטרף אליהם.

אובמה, הפלסטינאים, הלחץ הבינלאומי, כל אלו תופעות חולפות. הם הגיעו, הציקו, וגם יחלופו. אך החזון הוא נצחי. הוא חי כל עוד הוא חי בלב היהודים. הוא הוא, זה שייתן כוחות לך ולעמינו לעבור את המשברים וללכת מחיל אל חיל בעה”י.

במאמר הזה אני מודה לחבר נפשי שלמה עם שלם, שסיפק עבורי את העובדות ואת ההשראה למילים אלו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *