ה-F35– למה כל כך רוצים שנקנה אותו?

ה-F35: מטוס חמקן שכובל את ביטחון ישראל לארה"ב לעוד 20 שנה

ה-F35: מטוס חמקן שכובל את ביטחון ישראל לארה”ב לעוד 20 שנה

מה הוא ה-F35 ? מה מיוחד בו?

–         הוא מטוס של הדור הבא (5), ואף מטוס של הדור  הזה (F15, F16) לא יוכל לעמוד מולו.

–         הוא חמקן: הוא ניראה במכ”ם בגודל של מקל הליכה לא יותר.

–         הוא זריז ביותר, מסוגל להסתובב במהירויות בלתי רגילות ואף לעצור באוויר. קשה לפגוע בו.

–         יש בו כל החידושים הטכנולוגיים האחרונים כולל שיבוש מכ”ם מתוחכם.

–         הטייס יושב במטוס שתאו מכוסה במסכי טלוויזיה כאילו כל הקירות שלו שקופים והוא רואה בכל הכיוונים שהוא רוצה.

התוכנית הצבאית היקרה ביותר של ההסטורי של ארה”ב:

ה-F35 עלה למשלם המסים האמריקאי כבר 50% יותר מהמתוכנן. ממשלת ארה”ב הזמינה 2,443 מטוסים בעלות כוללת של 223 מיליארד $. הוא למעשה הפרויקט הצבאי היקר ביותר בהיסטורית אמריקה.

יתכן וה-F35 הינו ההימור הגדול ביותר של כלכלת ארה”ב. רק קניות של צבאות העולם יכולות להחזיר את ההשקעה האדירה הזאת.

סגור לשיפורים ישראלים:

כל מטוס, מסוק או מערכת צבאים שנרכש ע”י צה”ל מרוקן ברוב חלקי האלקטרוניקה שלו, כדי לקבל חידושים ישראלים המתקדמים ביותר. אותם חלקים הם למעשה אלו שמקנים לישראל את העליונות הנדרשת על אויביה שלא פעם מקבלים את אותם נשקים בדיוק. כחלק במדיניות ה-F35, אין אפשרות להחליף אף חלק בתוכו. וישראל תקבל בדיוק את אותו מטוס כמו סעודיה, ירדן ומצריים. אחרי שכל מזרח התיכון יהיה מצויד ב-F35, לא יהיה כמעט לצה”ל עליונות אווירית כפי שיש לה תמיד מאז 67.

שדה הקרב הישראלי – מקדם המכירות מס’ 1 של ארה”ב.

שישראל מנצחת את כל אויביה עם נשק אמריקאי, נגד נשק רוסי או סיני, אין  הוכחה ופרסום חזק יותר עבור החברות הגדולות האלו שזקוקות נואשות למכירות מחוץ לארה”ב. יש לזכור שכבר שנים רבות כלכלת ארה”ב לא מצליחה להוביל בשום תחום, לא רכבים, לא טלביזיות, לא מחשבים, לא רפואה, רק בתעשייה הצבאית היא ממשיכה להוביל. לתעשייה הזאת יש גם משמעות אסטרטגית כוללת עבורה, היא מייצרת את הדימוי החזק שארה”ב אינה יכולה לחיות בלעדיו.

התקדים של אל-על:

אל-על היא חברת תעופה מהוותיקות בעולם. היא מוכרת כחברה בטוחה ביותר. לפני מספר שנים, החברה התלבטה בבחירת יצרן לצי מטוסים חדשים. ארה”ב לא היססה להפעיל לחץ כבד מאוד על ישראל כדי “לשכנע אותם” לקנות אמריקאי ולא אירופאי. לכל העולם הייתה משמעות עסקית כבדה לכך שאחרי 40 שנה אל-על עזבה את בואינג כדי לעבור לאירבוס. ברור שחברות אחרות בעולם היו הולכות בעקבות אל-על שהרבה מנסים היום לחקות, ופוגעות קשה בחברת בואינג ודרכה בכלכלה האמריקאית. ברור שבמקרה של מטוס קרב, מדינה קטנה עם מלחמות ועימותים תכופים, עזיבת הנשק האמריקאי יכול לשכנע עשרות או יותר מדינות קטנות לקנות מתחרים רוסים או סינים הנמצאים בשוק וזולים בהרבה.

חלופות ל-F35 בעולם.

בעולם יש 2 חלופות (יש אומרים יותר טובות!), למטוס האמריקאי. אחת רוסית (Sukhoi PAK FA), ואחת סינית (Chendgu J20). המטוס הרוסי הוא כבר למכירה והרוסים הציעו למכור אותו לישראל ללא שום תוכן אלקטרוני, כדי שישראל תפתח עליו את כל המערכות שירצו. מטוס חמקן עם כל הטכנולוגיות הישראליות יכול לעלות על ה-F35 ללא בעיות ויכול לעלות גם הרבה פחות לישראל. כי אותה פלטפורמה עתידית, יכולה להימכר אח”כ כפי שהציעו הרוסים.

נשק אסטרטגי נגד ארה”ב או נגד ישראל.

–         ברור לכולם שלצה”ל נדרש מטוס חמקן של הדור ה-5 מול השכנים שלה שיצוידו גם כן בכלים כאלו.

–         ברור שאם ישראל תקנה את ה-F35, היא תקשור את עצמה לארה”ב בקשר תלותי לעוד 20 שנה.

–         יש לפחות מטוס מתחרה אחד זול בהרבה, שיכול להתאים לישראל בשוק כרגע, ואם ישראל תצהיר שהיא רוצה, סין גם תקפוץ לשוק להערכתי.

–         המשמעות של הקניה הזאת, היא שבירת התלות החזקה של ישראל בארה”ב, ומסר לעולם כולו שקיימים נשקים לא פחות טובים מהנשק האמריקאי.

–         המהלך הזה יכול לגרום לביטול מאות ההזמנות המתוכננות לתעשייה הצבאית בארה”ב ע”י מדינות אפריקה ואסיה, ויתכן משבר ואלפי פיטורים בענף.

–         לאחרונה התגלו גם ליקויים ב-F35, דבר שגם לא מבשר טובות לעתיד ההקשעה הענקית הזאת.

כפי שזה קורה בתחומים נוספים, הצורך הרוחני הגלותי של מנהיגי ישראל, לייצר תלות בעולם המערבי, מונע מהם את האפשרות להיות נוכחים להזדמנויות היסטוריות שבהם ישראל יכולה לשלוט על גורלה שנים רבות.

9 Comments
  1. gadi
  2. דוד
  3. michel
  4. שלומי
  5. michel
  6. שלומי
  7. גיורא
  8. חיים
  9. אבי

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *