חלום האביב הערבי

בחירי המערב חולמים בהקיץ על האביב של האסלאם המתון

בחירי המערב חולמים בהקיץ על האביב של האסלאם המתון

על מה הם חולמים:

היום, התכנס פורום ה-G8 של המדינות המפותחות בעולם והחליטו לגייס 8 מיליארד דולר לסיוע ל”אביב הערבי”.

כפי שבארץ ישראל, מספר פוליטיקאים חולמים על מזרח תיכון חדש, שבו יהודים מנגבים חומוס בדמשק ובראמללה, בעולם המערבי התחילו גם כן לחלום, לא על שלום, כי הם לא נמצאים תחת מלחמה צבאית, אלא על גישור תרבותי עם העולם הערבי.

אחרי תום המלחמות הקרות והחמות עם ברית המועצות, העולם מכיר היום בשתי תרבויות שכמעט מחלקים ביניהם את העולם: המערב והאסלאם, עשיו וישמעאל. המערב רואה במהפכות שזעזעו את העולם הערבי הזדמנות עבורו להשליט שם את ערכיו במקום ערכי האסלאם המתפשט מאירן. הם חולמים להשליט שם שלטונות דמוקרטיים, שנושאים על דגלם את ערכי החירות, ולמה לא? אפילו קצת מהליברליות שלהם.

מה הולכים לקנות עם כסף?

כיום, העולם המערבי מראה את תמיכתו באותן אוכלוסיות הצמאות לחירות. התמיכה הזאת, שכבר מתורגמת לתקציבים אמתיים, רוצה להשפיע על הבחירות הקרובות בכל מדינות ערב, מטוניסיה עד סוריה. השיטה לא חדשה. ארה”ב ניסתה אותה בהצלחה במשך עשרות שנים כדי להקים שלטונות פרו-אמריקנים במדינות שלמות, במיוחד בדרום אמריקה. בישראל גם כן השיטה עובדת לא רע, וארה”ב ואירופה מממנים כבר שנים במאות מליארדי דולרים את הקרן החדשה לישראל (תקציב של מדינה ממש!). אותה קרן מקימה ארגונים מקומיים רבים, קונה עיתונאים (כפי שהתגלה על גלי צה”ל) ומשפיעה על דעת קהל. אין ספק שהדבר עוזר. אין ספק שאותם גורמים הצליחו למנוע למשל גירוש עשרות אלפי מוסלמים יוצאי אפריקה שהסתננו בארץ.

התבוסה הסורית והבגידה המצרית:

יש לציין שאחרי עשרות שנים של תמיכה גלויה של ארה”ב במשטר מובראכ, זאת החליטה להפקירו ולהפילו ביום אחד. העולם הערבי לא ישכח את הנאמנות של מדינות המערב, גם ביום הבחירות. אירן מצידה, חיזקה את אחיזתה בעולם הערבי, והיא הצליחה להצטייר כמעצמה אלטרנטיבית מול ארה”ב בעולם הערבי. כנראה הציור הזה רק יתבהר, במיוחד אחרי קבלת פצצת האטום שלה. היום, ארה”ב לא רק חוששת מלתקוף אותה, אלא מונעת בכח מישראל לעשות את זה בשבילה. איראן גם בולמת כל התערבות של העולם נגד הטבח היום-יומי שמתבצע מול עיני העולם השותק בסוריה. אפשר להסיק שבמלחמה על דעת הקהל הערבית, מוסלמי העולם לא ישכחו כמה האמריקאים מחליפים מהר את שותפיהם, וגם כמה איראן מהווה גורם מרתיע נגד המערב לא רק בארצה אלא גם עם בעלי בריתה.

המלחמה בערכים וישראל:

במלחמה הזאת בין המערב והערבים, החזית העיקרית נמצאת בעולם התרבותי והערכי. מבמות המסגדים והוליווד מנסה כל תרבות למכור את האמת שלה, ומצביעה בכל הזדמנות על הלקוי אצל השני. ברבריות מול הפקרות, פנטיות מול כפירה, ערכי עשיו מול ערכי ישמעאל.

בכל האופרה הגדולה הזאת, ישראל צריכה לקלוט מה מקומה: לא לצד זה, ולא לצד זה. כל עוד שישראל תציג את עצמה כחלק ונציגת המערב במזרח התיכון היא תמשיך להיות אויבת של כל העולם הערבי. דווקא בזמן שעם ישראל יתחיל לדבר אמונה וערכים בגלוי, הוא ימצא אוזן קשבת שהוא לא ציפה לה בעולם כולו. אז יכול להיות שגם למתח הגדול בין עשיו וישמעאל יימצא פתרון בכיוונים חדשים לגמרי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *