כמה מילים על מאבק מחירי הדירות

הישוב יקיר - 10 דק' מפ"ת. (מועצת השומרון)

הישוב יקיר - 10 דק' מפ"ת. (מועצת השומרון)

דבר אחד אפשר להודות שבו השמאל מנצח את הימין 5-0 זה בחשיבה האסטרטגית שלו. בזמן שהימין עסוק בלהגיב, השמאל יוזם, קובע את המגרש שבו יתבצע הקרב הבא, וגם כללי המשחק שבו.

אשמת נתניהו:

נתניהו הנחית על יו”ש את הקפאת הבניה. רשמית הוא סיים אותה, אך עדיין אין מכרזים חדשים, והתושבים בונים רק בעזרת האישורים הישנים שניתנו ע”י אולמרט. גם העיתון גלובס הביא נתונים מספריים שבהם הוא מראה את הקשר החד-משמעי בין עלית מחירי הדירות וההקפאה. כמו כן, לא דאגו, לא הוא ולא ממשלות קודמות, להקים ערים חדשות, כפי שהגידול הטבעי של מדינת ישראל מחייב, בנוסף על רכישת הבתים הרבים שמתבצעת ע”י עולים מצרפת וארה”ב.

הפתרון הטבעי: השומרון

בלי מתמטיקה מסובכת, 70% מעם ישראל גר בין גדרה לחדרה. שם נמצאים 80% מהתעשייה. שם כולם רוצים לעבוד. רצועת החוף כבר צפופה ויש בה בניה וגם 19 כבישים מהירים. קשה עוד להגדילה. הרצועה היא צרה (16 ק”מ) וארוכה (120 ק”מ). במזרח שלה נמצא השומרון, ריק מיהודים וגם מערבים יחסית. הרי מעל 95% מהאוכלוסייה שלהם מרוכזת ב-5 ערים. שם נמצא כביש מהיר ורחב (כביש 5), ומשם הגישה למרכז היא מיידית. ישובים רבים נמצאים צמוד לקו הירוק ללא שום כפר ערבי בדרך, עם כל זה ממשלת הימין לא מעיזה לדבר אפילו שם על “גידול טבעי”.

המשותף בין גלעד שליט ומחירי הדירות – גניבת מאבק

אין יהודי בארץ שלא רוצה להשיב את גלעד שליט הביתה, ואין כמעט אנשים במדינה שלא סבורים שמחירי הדירות עלו מעבר לכל פרופורציה. קיימות דרכים רבות להשבת גלעד שליט בלי לשחרר 1100 רוצחים (לחץ צבאי, חיסול מנהיגים, לחץ כלכלי, סגר, צמצום אספקת המים והחשמל ועוד…) אותן שיטות אינן בשימוש כלל במקרה של שליט, והמטה לא מזכיר ולא מבקש אותם.

קיימים פתרונות הגיוניים וציוניים לצפיפות בגוש דן, ע”י בניה ביו”ש שרוב שטחו ריק לגמרי.

אך הצליחו אנשי השמאל לעשות את שלהם בשני המאבקים האלו, כטרמפ לקידום הערכים שהם מאמינים בהם, כאילו אין עוד פתרון חוץ משלהם, וגם כאן הכסף אירופאי, בא להמחיש את אמרת חז”ל : “הלכה היא, עשיו שונא ליעקב”.

בשני המקרים, איראן מסרה את ברכתה הרשמית על המאבקים, שהם רואים אותם “כחיוניים להתפוררותה של מדינת ישראל” כלשון הודאה.

אני סקרן לראות, האם בשנים הקרובות, יצליח הימין להוביל מאבק ברמה לאומית וגם לנצח בו. הוא יצטרך לא רק אירגון וכסף אלא גם הרבה תושייה כי הוא לא יקבל פרסום בחינם של כל כלי התקשורת הישראלית, אך זה עדיין לא עושה את המבצע לבלתי אפשרי.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *