הכנסת מול העליון – הקרב שלא נגמר

יריב לוין: מראה שאפשר לפעול מתוך הכנסת. - מתוך תמונה של ראובן קפוצ'ינסקי

יריב לוין: מראה שאפשר לפעול מתוך הכנסת. – מתוך תמונה של ראובן קפוצ’ינסקי

השתתפתי לפני כשבוע בחוג בית מרתק עם ח”כ יריב לוין (43), הנחשב בעיני האיש היקר ביותר שיש לנו בליכוד. הוא חשף לפנינו את ההצלחות והכישלונות שלו בקרב הענקים והשקט המתחולל בכל רגע במדינת ישראל: בין האליטות שבמערכת המשפט ועם ישראל המנסה להשמיע את קולו דרך נבחריו בכנסת. נספר בהמשך על פעולותיו במשכן הכנסת.

“פרקליט השטן”:

בסרט הדמיוני “מלכודת לפרקליט”, נשאל השטן מדוע הוא החליט לעשות שימוש באנשי מערכת המשפט כדי לקדם את הרע בעולם – הוא משיב שכיום הכל נקבע בבית המשפט, וזה המקום הנכון לכל מי שרוצה להגשים את מטרותיו. להבדיל, גם במדינת ישראל, אנשי האליטות קלטו את זה מזמן, ומפעילים שם את מלוא כוחם כדי להדוף את רצון הרוב היהודי. בגלל זה, יעמדו עם הגב אל הקיר כל אנשי השמאל במדינה כדי להגן על בית משפט העליון במתכונתו וערכיו הנוכחיים, היחיד שיכול רשמית גם לתת פקודות לראש הממשלה.

רשמית, הכנסת יכולה לחוקק כל חוק, כולל חוק שימנע סמכויות מבית המשפט העליון, ויצמצם את כוחו לממדים הרגילים ברוב מדינות העולם המתוקן. אך בפועל, ממשלות ישראל לא רק מהססות לפעול בכיוון הזה, אלא מגינות ומגבות בעצמן את שליטתו.

דרכי שכנוע אפלים

קיימים דרכים ידועות כדי לשלוט על שרים וחברי כנסת, כגון צחי הנגבי וליברמן שנחקר במשך 13 שנה. (אותו שר, שפוקד על שרי המשטרה והמשפט).

פשוט, יש להחזיק כתב אישום חמור נגד פוליטיקאי במשך כמה שנים, להדליף פעם בכמה חודשים פרטים עליו.. אז מקבלים פוליטיקאי שיעשה כל מה שיידרש כדי להמשיך להיות שר ולא להיות בכלא. כל טובה, כל הצבעה, כל מינוי, יתקבלו ללא דחייה.

אבל, אנשי הפרקליטות ובית המשפט מצליחים לגרום לפוליטיקאים להילחם עבורם בתוך הכנסת כדי להביא אותם למינויים רצויים. מבחינתם לא מדובר רק על השקפה אלא גם על משכורות ענק וכבוד רב, שלא פחות חשובים בעיניהם.

כמו כן, שר המשפטים יעקב נאמן, ביחד עם נתניהו מצליחים לשמר את כוחם וערכיהם של בית משפט העליון והפרקליטות בניגוד לכל ערכי הממשלה ושל הרוב המוחץ של העם (רק 14% של העם מרגיש שהוא מייצג אותו). איש אינו ממש יודע למה הם עושים את זה, אבל לאחרונה הם ניסו לקדם מחטף שהיה מביא את שי ניצן לתפקיד סגן היועץ המשפטי לממשלה. אותו שי ניצן שהוביל את המלחמה המשפטית נגד המתנחלים, היה יכול להמשיך אותה ממקום משפיע יותר. יריב לוין עם חבריו, הצליחו לבלום את המהלך, ומבקר המדינה נדרש לבדוק את חוקיות המינוי. כמו כן רובי ריבלין ביקש לקדם את השופטת פרוקצ’ה (זאת שפסקה נזקים של מיליוני ₪ למחבל מוסטפה דיראני) לתפקיד ציבורי נוסף, והצליח שם יריב לוין לעצור את המזימה.

רוב כישלונות, מעט הצלחות – אבל אין ברירה

יריב לוין מספר שאם הוא היה צריך להיבחר ע”פ ההצלחות שלו, הוא לא היה נבחר שוב. רוב החוקים והמהלכים שלו נבלמו, בדרך כלל ע”י נתניהו עצמו.  עם כל זה הוא הצליח לערער את השליטה של מוסדות שהיו מחליטים על הכל במדינה. הוא הרים את דגל המרד נגד האליטות היושבות בבית המשפט העליון. כיום כבר יודעים שלא חייבים להיענות לכל דרישותיהם, ופוליטיקאים אחרים, מצליחים לקבל גם הם קצת אומץ בנושא.

המסקנה האישית שלי מהמפגש, היא שיש לקדם להנהגת הציבור עוד אנשים ישרים בעלי עבר נקי לגמרי כמו יריב, כדי להקשות על אנשי המשפט לשלוט עליהם. אז נוכל לייצר (כבר בעשור הקרוב בע”ה) את הדמוקרטיה הראשונה של המזרח התיכון, כפי שרוב הישראלים רוצים, אך טרם קמה.

 

הדף הזה עודכן בתאריך 28 בנובמבר 2023

7 Comments
  1. אריה
  2. דוד איש שלום
  3. אריה
  4. אריה
  5. אריה
  6. אריה
  7. אריה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *