איך לגשת לאנשים בעלי שיח אנטי-דתי בארץ

איך לגשת לאנשים בעלי שיח אנטי-דתי בארץ – מאת יוסף מישל דוד

אז איך מסבירים את ערכי היהדות של החברה הישראלית שמנסה להילחם בהן

אז איך מסבירים את ערכי היהדות של החברה הישראלית שמנסה להילחם בהן

קיים קהל רחב של יהודים שהלכו להצביע למפלגה ששמה על דגלה מלחמה בערכי היהדות. הם סבורים שזה לא הגיוני ש-20% מהאוכלוסיה יקבעו ערכים לכלל החברה כולה, והם מוכנים ללכת רחוק במאבק הזה. נציע כאן מה יש לענות לדעתנו בנושא, זאת תוך כדי התבוננות בתחומים שלמים שבהם היהודי הדתי בעצמו מקריב מערכיו ומחירותו, דווקא בשם האחווה.

 

המציאות הישראלית המורכבת מדתיים וחילוניים

נגזר על היהודים הדתיים והחילונים לחיות באותה מדינה, באותו מרחב ציבורי, ואת ציווי הזה מקבלים 80-90 אחוז מהיהודים בשמחה ובאהבה. וכמו שהציבור מבין את הצורך לצמצם את החירות של האדם כדי לא להזיק לאחר, כל אחד מבין שיש מה להקריב בנוחות שלו כדי לגור עם האחים שלו.

 

המרחב הציבורי

בעדין שבו ערכי הפרט מתגברים והלאומיות נחלשת, המושג של “כלל” ו- “מרחב ציבורי”, הופכים לזרים, וקשים יותר להסברה. הציבור החילוני כלל לא מבין את הפגיעה של חילול השבת ההמוני מייצר אצל שומרי המצוות ובחינוך ילדיהם. ילד במקום שבו שמרו שבת יתחייס כל חייו לשבת בצורה שונה לגמרי לאחד אחר שגדל מתוך חילול שבת המוני, מקום ששבת מהווה עוד יום של השבוע. איך שנראת מדינה שלמה ביום השבת, זה לא רק עניין של אלו שמבלים בשבת בדרך שלהם אלא גם מאלו שרואים בשבת ערך לאומי.

 

שיוויון הזדמנויות

חבר ירושלמי ביקר באינטל קרית גת. המפעל עובד במשמרות וקיבל אישור לעבוד בשבת. הוא סעד בחדר האוכל עם עוד 2000 עובדים. הוא היה חובש כיפה היחיד. בעיר קרית גת הדרומית, אף שומר שבת לא קיבל עבודה במפעל שמהווה מקור הפרנסה הגדול של האיזור.

תפתחו עבודות נוספות בשבת, ידירו משם כל שומר שבת.

 

דיני אישות על פי תורה

לא מעט אנשים חילונים כועסים על מוסד הרבנות, ועל העדר מערכת נישואין אזרחית במדינה. גם שם, הם מרגישים כפייה דתית, אז יש להסביר שאמנם אנחנו מבינים את התנגדות שלהם, אך יש לדעת שבלי זה, יש להתכונן למחיר נורא של שני עמי ישראל שלעולם לא יתחתנו זה עם זה, כך הדתיים יתחילו לנהל ספרי יוחסים. גם עוד 200 שנה אף אחד מהם לא התחתן עם צאצאי היהודים שהם יהיו ספק נשואים, ספק גרושים, ספק יהודים, ספק לא יהודים, ספק ממזרים ועוד. לא נעים, אך בלי רבנות, המחיר יותר גבוה לכולם. סה”כ אנחנו יהודים, לא בקשו מהאנשים כאן ללמוד גרמנית כדי לשאת אישה.

 

כפייה חילונית

הציבור הרחב אינו מודע כלל לכמות העצומה של כפייה חילונית שקיימת במדינה, הפוגעת לכל מי שמנסה לשמור על אורח חיים דתי או חרדי.

  • צניעות: בכל מקום במרחב הציבורי, על אוטובוסים על קירות בגובה 30 מטר, משתמשים בנשים יפות כדי למכור מכונת כביסה או מכונית. מי שרוצה לשמור על העניים שלו, ומעוניין בנאמנות לאשתו גם בעיניים, נפגע ללא הרף שם.
  • התערבות ועליונות הבג”צ בעל הערכים הליבריים בכל תחום שבא לקעקע כל ערכי היהדות בחברה הישראלית,
  • כת ה-PC: (הפוליטי-קורקט) ששוטלטת בתקשורת, בתרבות, ברוב האונווירסיטות, במשפט ועוד, לא מאפשרת גם בארץ שלנו להציג, להגן או לדון בכל ערך שהוא לא שייך לאג’דה שלהם, אג’נדה ליבראלית קיצונית, שמתנגדת לכמעט כל ערך יהודי מסורתי.
  • משפט: המשפט הישראלי המחייב את הכולם שכל אחד יכול לכפות על חברו הינו משפט אנגלו-טורקי-ישראלי, שיהודי דתי לא בהכרח מזדהה עם ערכיו או צדקותו, אך הוא נכפה אליו, אפילו מעט הכח שנתנו לבתי הדין הרבניים נלקח ממנו בכל הזדמנות אפשרית.
  • התנכלות לכל אירוע נפרד: כאן מנסים למרר את החיים של כל מי שמעוניין להחמיר בהלכות צניעות, מתוך הסכמה פנימית, שלא מפריע לאף אישה חילונית, עבור זמרים שאף חילוני לא שמע עליהם ולא התכוון להגיע להופעה שלו.
  • הגדרת מי הוא יהודי: הבג”ץ החליט שהוא, ולא הרבנים (כפי שזה קורא ב-3000 שנים אחרונות) יחליט מי הוא יהודי, דבר שגורם למי שרוצה שבנו ימשיך לשמור על גחלת היהדות, נכנס לבעיה הולכת וגוברת בארץ ישראל דווקא.
  • הצבא: נרחיב בסעיף הבא.

 

הצבא: המקום עם הכי הרבה כפייה חילונית במדינה

קודם כל, בלי קשר לנושא שלנו, מי שנמצא בצבא, מאבד את חירותו, הוא שבוי גם פיזית וגם אידאולוגית. הוא נמצא במערכת ענקית שזכותה להציג, לספר, לשלול, לנסח, לחנך, ואף “לחנך מחדש”, כל דבר שהיא תרצה. כמעט כל נער שמתגייס למסגרת שהיא לא כמו “הסדר”, מתדרדר מבחינה רוחנית וזה לא רק “בטעות”, אנשים במערכת גם שם דוחפים עקרונות פרוגרסיביים שהם מאמינים בהם, לחיילים צעירים שלא יכולים תמיד להתמודד איתם. לא מרחמים שם על ערכי הצניעות, ואפילו על שבת והכשרות במקומות מסוימים.

לסיכום

במידה ואחינו החילוניים יבינו שגם חרדיים וגם דתיים משלמים מחיר אמתי (יותר גבוה משלהם אפילו), כדי לגור איתם באותה מדינה, יש מצב להנמכת להבות הכעס והשנאה, וגם לחישוב מסלול מחדש בבחירות הבאות.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *